Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Zadania dla Motylków

 

Edukacja  zdalna  01- 03.02.2022r.

Temat: ,,Kim będę, gdy dorosnę?”

Cele:

  • zapoznanie z wybranymi zawodami,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
  • doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie wyobraźni plastycznej.

 

  1. Film edukacyjny ,,Zawody” https://www.youtube.com/watch?v=AUGHYwEqcPM

 

  1. Słuchanie wiersza Stanisława Kraszewskiego ,,Zawody.”
    Kto dom stawia? – Murarz!
    Kto chleb piecze? – Piekarz!
    Kto stół robi? – Stolarz!
    A ty? Na co czekasz?
    Każdy jakiś zawód ma,
    swoją pracę dobrze zna.
    W domu, w polu, w szkole też
    pracuj z nami, jeśli chcesz.
    Kto maluje? – Malarz!
    Kto nas leczy? – Lekarz!
    Książki pisze? – Pisarz!
    A ty? Gdzie uciekasz?
    Każdy jakiś zawód ma,
    swoją pracę dobrze zna,
    dookoła praca wre,
    by nam lepiej wiodło się.

Rozmowa na temat wiersza.
- Powiedz, co robi stolarz, a co murarz.
- Kto maluje, a kto piecze chleb?
-  Czy znasz wszystkie zawody wymienione w wierszu?

- Co to jest praca?
-  Kto chodzi do pracy?
- Dlaczego ludzie chodzą do pracy?

 

  1. ,,Jaki to zawód?”– doskonalenie umiejętności ekspresji ruchowej. Potrzebne będą przedmioty np.: worek lub reklamówka, drewniana łyżka, strzykawka, grzebień, mikrofon, konewka, list, farby.

Rodzic wkłada do worka rzeczy będące atrybutami różnych zawodów. Dziecko porusza się swobodnie w rytmie melodii dowolnej piosenki. Podczas przerwy w muzyce dziecko  podbiega do rodzica i wyciągajeden przedmiot z worka. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, z jakim zawodem związanyjest dany atrybut i ukazanie ruchem bądź gestami czynności wykonywanej w danym zawodzie, np. listonosz wyjmuje listy z torby i kładzie je w skrzynce, kucharz miesza łyżkąpotrawę w garnku.

 

  1. ,,Przed sobą, za sobą” – zabawa rozwijająca orientację w schemacie własnego ciała.
    Guzik, książka, myszka komputerowa.
    Dziecko układa wymienione pojedynczo przez rodzica przedmioty przed sobą, za sobą, nad głową, na ramieniu, między dłońmi.
    –zadaje dziecku pytania: Do czego to służy? Kto może wykonywać zawód związany z tym przedmiotem? Następnie rodzic opowiada dziecku o swoim zawodzie.

 

  1. ,,Wyskacz sylaby” – zabawa ruchowa.
    Skakanka lub wstążka.
    Dziecko ustawiają się na starcie wyznaczonym np. skakanką lub kawałkiem wstążki. Rodzic podaje słowo – dziecko dzieli je na sylaby po czym wypowiada pierwszą sylabę w słowie, a następnie wykonuje tyle skoków w kierunku mety, ile sylab miało podane słowo( jako pomoc w przeliczaniu sylab wykorzystać można palce dłoni). Podawane słowa to nazwy zawodów, np.: fryzjer, fryzjerka, stewardessa, farmaceuta,ekspedientka, piosenkarka, dziennikarz. Po kilku rundach rodzic zaprasza dziecko do wymyślania nazw zawodów.

 

  1. ,,Kim mogę zostać?” – loteria.
    Worek, termometr, centymetr krawiecki, garnek (zabawka), samochodzik, pędzel, ołówek,lokomotywa, figurka – dowolne zwierzę.
    Rodzic wkłada do worka   Dziecko kolejno losuje je z worka i zgaduje, z jakim zawodem mogą być one związane. Rodzic zapoznaje dzieckoz nazwami zawodów: lekarz,pielęgniarka, krawcowa, rzeźbiarz, kierowca, malarz, projektant, motorniczy, weterynarz.
    Dziecko zastanawia się, czy chciałyby wykonywać taki zawód   w przyszłości. Jeśli nie – opowiadają o pracy swoich marzeń.

 

  1. ,,O jeden więcej, jeden mniej”– zabawa z cyframi.
    Wstążka, kartki z napisanymi 1-9
    Wyznaczamy  sznurkiem lub  tasiemką linię startu. Prowadzący wybiera kartkę z cyfrą i pokazuje ją dziecku. Zadaniem dziecka jest wykonać tyle kroków w kierunku prowadzącego, ile wskazuje cyfra nakartce. Następnie rodzic prosi aby dziecko podskoczyło o jeden raz mniej lub więcej, niż wskazuje cyfra na kartce.

 

  1. ,,Torba na zakupy.” praca plastyczna.Torby możecie dowolnie ozdobić, wykorzystując farby lub kredki.

 

 

 

 

 

  1. Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw nr 11.
    - Ćwiczenie orientacyjno-porządkowe.
    Dzieci chodzą po obwodzie koła z rodzicem w rytm muzyki,https://www.youtube.com/watch?v=WuhtqV2sh3I zaznaczając akcent taktu tupnięciem (klaśnięciem, podskokiem – w zależności od polecenia rodzica.)-Śnieżny tunel – ćwiczenia zwinnościowe.
    Dziecko przekłada przez siebie zawiązaną tasiemkę lub sznurek– najpierw od głowy do kostek, potem od stóp pogłowę – udając przeciskanie się przez śnieżny tunel. Ćwiczenie powtarza 3 razy.
    -Podskoki i bieg po śnieżnym puchu – ćwiczenia z elementami podskoku i biegu, z reakcjąna sygnał. Dziecko trzyma tasiemkę lub sznurek w dłoni i rytmicznie biega po pokoju, dopasowującrytm biegu do rytmu wygrywanego łyżką na garnku przez rodzica. Na hasłoStój! dziecko rozkładawstążkę lub sznurek na dywanie, tworząc  pętlę. Gdy rodzic wróci do gry na garnku, dziecko wskakuje do pętelkii wyskakuje z niej w rytmie wygrywanych dźwięków. Na hasło Start! Chwytająwstążki w dłonie, przeskakując z nogi na nogę po pokoju.
    - Łap piłkę – ćwiczenia zręcznościowe.Dziecko z rodzicem dobierają się w pary. Stoją naprzeciwko siebie w odstępie w pozycji wyprostowanej i przerzucają do siebie piłkę, lub maskotkę.
    Wariant I: rzucają i łapią piłkę dwiema rękami równocześnie.
    Wariant II: rzucają i łapią na przemian: raz jedną ręką, raz drugą.
    Wariant III: maszerują po kole i podrzucają piłkę w górę, najpierw oburącz, potem na przemian: raz jedną ręką, raz drugą ręką.
    -  Machanie nartą – ćwiczenia kształtujące postawę ciała.
    Wariant I: dziecko i rodzic stoją w lekkim rozkroku, trzymają rozciągnięte wstążki oburącz (wyciągniętew górę) i przechylają ręce raz w prawo, raz w lewo, starając się nie poruszać głową.
    Wariant II: dziecko i rodzic w siadzie skrzyżnym na dywanie, trzymają napięte szarfy na wysokościramion. Na sygnał rodzica dzieckoi rodzic wstają, starając się dalej trzymać wstążkę.

 

Karty pracy cz.3 ,,Supersmyki" str.:6, 7.